Програмата се основава на IB PYP философията, адаптирана за ранната детска възраст, като поставя акцент върху:
-
- Създаване на сигурна и подкрепяща среда, където децата се чувстват спокойни, приети и насърчени.
- Игрово и сетивно учене, което стимулира изследователския подход.
- Развитие на социалните и комуникационните умения чрез взаимодействие и групови дейности.
- Развиване на самостоятелност и основни житейски умения чрез ежедневни дейности и рутини.
Работата в смесени групи насърчава социалното развитие, взаимопомощта, грижата и ученето чрез наблюдение на по-големите.
Описанието на процеса важи само за 3-4-годишни деца. Децата се приемат поетапно – учебната година ще стартира с поетапно приемане на деца, за да се гарантира по-лесно адаптиране.
Адаптация по седмици:
✅1-ва седмица: Времетраене на престоя: 9:00-11:00ч.
Родителите могат да останат първите 30 минути.
✅2-ра седмица: Времетраене на престоя: 9:00-12:30ч.
Родителите се оттеглят,но остават на разположение при нужда
✅3-та седмица: Времетраене на престоя: цял ден
Пълна адаптация, без родителско присъствие.
Ако детето проявява силен стрес, може да сеприложи индивидуален подход. Учителите и родителите обсъждат напредъка и коригират процеса при нужда.
Група ранно детско развитие 3-4-годишни деца: 11 месеца – септември до юли вкл.
Подготвителен клас 5-6-годишни деца: 10 месеца – септември до юни вкл.